Regulamin
§ 1 Postanowienia wstępne
- Niniejszy regulamin określa zasady i tryb zawierania Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- Serwis internetowy dostępny pod domeną akademiasamouka.pl oraz jej subdomenami prowadzony jest przez:
Akademia Samouka sp. z o.o., ul. Szpitalna 42, 32-300 Olkusz, NIP: 6372215697, wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS przez
Sąd Rejonowy Dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie,
XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS: 0000944238,
kapitał zakładowy: 5000 zł.
§ 2 Definicje
- Konsument — osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca — firma wskazana w § 1 punkt 2 tego regulaminu.
- Klient — każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca — osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep — sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod domeną coderoad.pl oraz jej subdomenami.
- Umowa zawarta na odległość — umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin — niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie — oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto — konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Produkt — dostępna w Sklepie usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży — umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też — stosowanie do cech Produktu — umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
- Kurs Programowania — usługa polegająca na udostępnieniu materiałów szkoleniowych z zakresu programowania w JavaScript (frontend) przez platformę thinkific.com trwający 8 miesięcy, z miesięczną przerwą wakacyjną (lipiec).
- Partner – Codete Przystalski Olechowski Śmiałek spółka komandytowafirma z siedzibą w Krakowie (30-527), Polska, ul. Na Zjeździe 11, wpisanaą do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS 0000696869, VAT ID (NIP) PL 6762460401, REGON: 122745429., współpracująca ze Sprzedawcą na podstawie umowy z dnia współpracy z dnia 7.01.2022 r.
- Staż — 3-miesięczna, praktyczna forma nauki zawodu przeprowadzana przez Partnera.
§ 3 Kontakt ze Sklepem
Akademia Samouka Sp. z o.o., ul. Szpitalna 42, 32-300 Olkusz
Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@akademiasamouka.pl
Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów podanych w niniejszym paragrafie.
§ 4 Wymagania techniczne
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu, składania zamówień na Produkty oraz do korzystania z Produktów, niezbędne są: urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową, aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail), włączona obsługa plików cookies w rozumieniu opisanym w Polityce Prywatności dostępnej pod tym adresem https://docs.akademiasamouka.pl/polityka-prywatnosci/.
§ 5 Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
- Na życzenie klienta Sklep wystawi fakturę VAT.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz opcjonalnie koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
§ 6 Zasady składania Zamówienia
- W celu złożenia Zamówienia należy: 1) wejść na stronę Sklepu (opcjonalnie); 2) wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia; 3) kliknąć przycisk "Kup" lub podobny wyrażający wolę zakupu i zapłaty za przedmiot Zamówienia.
- W momencie kliknięcia wyżej wymienionego przycisku zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznej albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności niezwłocznie po zawarciu Umowy Sprzedaży — w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- Dostawa produktu odbywa się droga elektroniczną, automatycznie, niezwłocznie po opłaceniu zamówienia, na podany przy płatności przez klienta adres e-mail, chyba że inaczej wynika z opisu produktu lub Regulaminu.
- Sprzedawca nie odpowiada za usterki infrastruktury technicznej i niedostarczenie produktu bezpośrednio po opłaceniu. W przypadku zaistnienia sytuacji gdzie opłacone Zamówienie nie dotrze do Klienta, klient ma obowiązek poinformować o tym Sprzedawcę, a sprzedawca ma pięć dni roboczych na udzielenie dostępu manualnie. W przypadku wystąpienia wyżej wymienionej sytuacji Klientowi nie przysługuje żadne dodatkowe odszkodowanie lub zwrot pieniędzy.
- Na żądanie lub jeśli wymagają tego przepisy prawa, Klient otrzyma fakturę VAT, wystawioną na dane podane w Formularzu Zamówienia.
- Klient zgadza się na przesyłanie dokumentów dotyczących zakupu, w szczególności rachunków i faktur VAT, drogą elektroniczną, na podany przez niego w Formularzu Zamówienia adres e-mail.
§ 7 Zasady korzystania i dostępu do Produktów
- Jeśli opis Produktu nie stanowi inaczej, dostęp do Produktu jest przesyłany na podany w Formularzu Zamówienia adres e-mail.
- Jeśli opis Produktu nie stanowi inaczej, dostęp do kursów sprzedawanych w Sklepie, jest realizowany przez platformę dostępną pod domeną app.akademiasamouka.pl lub coderoad.thinkific.com.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu platformy z dostępem do szkoleń spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Klient jest zobowiązany do strzeżenia danych dostępowych do platformy oraz dostępnych tam materiałów przed niepowołanym lub publicznym dostępem. W razie stwierdzenia niezgodnego z prawem udostępniania danych lub materiałów, Sprzedawca może zablokować Klientowi dostęp w trybie natychmiastowym. Nie wyklucza to zastosowania innych środków przewidzianych prawem. W razie uzasadnionego podejrzenia niezgodnego z prawem udostępniania danych lub materiałów przez Klienta Sprzedawca może tymczasowo zablokować dostęp do danych i materiałów, do czasu wyjaśnienia sprawy.
- Dostęp do materiałów jest przyznawany na okres nieograniczony lub ograniczony czasowo, w zależności od tego, co widnieje na stronie Produktu.
- W przypadku zakończenia działalności Sklepu połączonego z uniemożliwieniem Klientom dostępu do materiałów wszyscy Klienci, którzy mają wykupiony nielimitowany dostęp, będą mogli pobrać wszystkie materiały na dyski twarde własnych urządzeń i dalej nimi dysponować na zasadach opisanych tej umowie, a Sprzedawca zobowiązuje się udostępniać te materiały do pobrania przynajmniej przez rok od poinformowania Klientów o planowanym zakończeniu działalności Sklepu. W przypadku Klientów, którzy wykupili dostęp limitowany, Sprzedawca zobowiązuje się zapewnić dostęp do materiałów do końca okresu na jaki przysługuje im dostęp.
- Poniższe podpunkty dotyczą spotkań mentoringowych, a także innych wymagających udziału pracowników Sprzedawcy lub bezpośrednio Sprzedawcy poniżej zwanych spotkaniami mentoringowymi i obowiązują, jeżeli na stronie produktu nie jest napisane inaczej.
- Usługi mentoringowe są realizowane za pomocą komunikatorów wideo online, w szczególności takich jak Whereby, Google Hangouts, Skype, Zoom. Decyzja o możliwości wyboru innego komunikatora należy do Sprzedającego.
- Klient ma obowiązek dysponować rozwiązaniami technicznymi umożliwiającymi korzystanie z co najmniej jednego z wyżej wymienionych komunikatorów wideo online wraz z możliwością udostępniania ekranu swojego urządzenia. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niemożność świadczenia Usług wynikającą z braku któregoś z ww. komunikatorów po stronie Klienta.
- Sprzedający nie gwarantuje natychmiastowej dostępności spotkań mentoringowych 24 godziny i 7 dni w tygodniu.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo przerw w dostępności spotkań mentoringowych na czas nie dłuższy niż 20 dni roboczych z rzędu. Sprzedający zobowiązuje się poinformować o tym Klientów mogących chcieć skorzystać z wykupionych spotkań na minimum 5 dni roboczych przed planowaną przerwą. W sytuacjach nagłych, jeśli Sprzedający z przyczyn obiektywnych nie będzie w stanie zapewnić realizacji spotkań mentoringowych, może poinformować Kupującego bez zachowania ww. terminu. W takim przypadku Kupujący ma prawo do żądania zwrotu pieniędzy za dane spotkanie.
- Z zastrzeżeniem ust. 11 Sprzedający zobowiązuje się zaproponować termin spotkania z Klientem zgłaszającym chęć spotkania w nie dalszy niż 5 dni roboczych od takiego zgłoszenia.
- Każda godzina spotkania mentoringowego to godzina lekcyjna, czyli 45 minut liczone od umówionej godziny spotkania.
- W przypadku spotkania mentoringowego dłuższego niż jedna godzina nie jest w spotkanie wliczany żaden dodatkowy czas na przerwy. Tak więc 2 godziny spotkania to dokładnie 90 minut, 3 godziny to dokładnie 135 minut, a 4 godziny to dokładnie 180 minut.
- Godziny wykorzystanych spotkań mentoringowych są zaokrąglane w górę do całych godzin, tak więc 60-minutowe spotkanie tak jak i 90-minutowe spotkanie będzie liczone jako 2 godziny mentoringowe.
- Odwołanie spotkania mentoringowego przez Klienta w czasie krótszym niż 24 godziny przed zaplanowanym rozpoczęciem spotkania tak jak i niepojawienie się Klienta na spotkaniu z dowolnej przyczyny skutkuje utratą wykupionych godzin w umówionej na to spotkanie ilości.
- Klient nie ma prawa w żaden sposób rejestrować i udostępniać spotkania mentoringowego bez zgody Sprzedającego wyrażonej na piśmie.
- Jeśli dany Kurs Programowania, najpóźniej do dnia przed jego rozpoczęciem, kupi mniej niż 50 osób, to ten kurs może zostać odwołany decyzją Sprzedawcy, a Klientowi zostanie zwrócona kwota jaką zapłacił za uczestnictwo. Klient może zdecydować o zwrocie 50% kwoty z zachowaniem prawa do korzystania z zakupionych materiałów szkoleniowych.
- W przypadku korzystania z Kursu Programowania lub innych Produktów, korzystanie z których odbywa się wspólnie z innymi użytkownikami, Klient jest obowiązany zachować kulturę oraz nie utrudniać innym użytkownikom korzystania z Kursu Programowania lub innych Produktów. W przypadku rażącego naruszania ww. obowiązku przez Klienta Sprzedawca ma prawo rozwiązać umowę z Klientem w trybie natychmiastowym. W takim przypadku kwota przypadająca do zwrotu Klientowi zostanie pomniejszona o wartość już wykonanych usług.
§ 8 Staż
- Staż odbywa się na podstawie porozumienia pomiędzy Sprzedającym a Partnerem, zgodnie z którym Partner zapewnia przyjęcie na staż trzech osób spośród uczestników Kurs Programowania. Szczegółowe warunki Stażu określa Partner.
- Do zgłoszenia chęci uczestnictwa w Stażu wymagane jest zgłoszenie. Osoby, które ukończyły Kurs Programowania (zgodnie z ust. 3 poniżej) mogą zgłosić chęć uczestnictwa w Stażu Sprzedającemu w terminie ustalonym przez Sprzedającego.
- Jako osoby, które ukończyły Kurs Programowania uznaje się Klientów, którzy:
- wykonali wszystkie zadania praktyczne w terminie wraz z Pull Requestem
- wykonali wszystkie projekty w terminie wraz z Pull Requestem
- oddali projekt końcowy, który spełnia założenia techniczne i funkcjonalne (uruchamia się i posiada założone minimalne funkcje) do dnia wskazanego w harmonogramie jako "Zamknięcie zgłoszeń na staż" (okolice połowy grudnia)
- Sprzedawca wyłania 3 osoby rekomendowane na staż poprzez ocenę projektów końcowych spośród osób kwalifikujących się i zgłaszających chęć uczestnictwa w Stażu.
- W przypadku ilości osób kwalifikujących się i zgłaszających chęć uczestnictwa w Stażu większej lub równej 9, Sprzedawca ma prawo wyłonić osoby rekomendowane do odbycia Stażu przy pomocy testu końcowego realizowanego online i pod nadzorem mentora, lub testu wyłaniającego mniejszą liczbę kandydatów, a następnie przystąpić do oceny projektów zgodnie z pkt 4 powyżej.
- Ostateczny wybór uczestników, spośród osób zarekomendowanych przez Sprzedającego, którzy zostaną przyjęci na Staż, leży po stronie Partnera.
§ 9 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Powyższe prawo jest niezależne od dodatkowych gwarancji, które mogą być oferowane przez sprzedawcę przy wybranych produktach.
- Bieg powyższego terminu rozpoczyna się od uiszczenia opłaty przez Klienta za Produkt.
- Konsument może odstąpić od Umowy, przesyłając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, w dowolny sposób, na adresy opisane w §3 Regulaminu.
- Skutki odstąpienia od Umowy przez Klienta: w przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku usług, które Sprzedawca wykonał w całości za zgodą Klienta, po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim dotyczy określonych Produktów, które będą zawierać stosowną adnotację widoczną przed zawarciem umowy.
§ 10 Reklamacja
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji na podstawie przepisów dotyczących rękojmi w kodeksie cywilnym. Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
§ 11 Gwarancja satysfakcji
- Gwarancją satysfakcji objęte są wyłącznie Produkty wyraźnie oznaczone i opisane jako objęte gwarancją satysfakcji na stronie, na której odbywa się sprzedaż Produktu.
- Na podstawie Gwarancji klient ma prawo w przeciągu 30 dni kalendarzowych, liczonych od daty zakupu, rozwiązać umowę i zażądać zwrotu pieniędzy bez podania przyczyny.
- Klient może skorzystania z opisanej w tym paragrafie Gwarancji, przesyłając Sprzedawcy stosowne oświadczenie, w dowolny sposób, na adresy opisane w §3 Regulaminu.
- Klientowi korzystającemu z Gwarancji przysługuje zwrot pieniędzy w kwocie zależnej od rodzaju zakupionego produktu.
- Jeśli Gwarancja dotyczy usług świadczonych wyłącznie online, bez udziału pracowników Sprzedawcy lub bezpośrednio Sprzedawcy (np. kurs online), Klientowi przysługuje zwrot pełnej kwoty.
- Jeśli Gwarancja dotyczy usług świadczonych online lub na żywo z udziałem pracowników Sprzedawcy lub bezpośrednio Sprzedawcy (np. mentoring online), Klientowi przysługuje zwrot proporcjonalnie do wykorzystanego czasu usługi.
- Jeśli Klient wykorzysta lub rozpocznie wykorzystywanie całego wykupionego czasu, zaokrąglając go w górę do pełnych godzin, przed otrzymaniem przez Sprzedającego oświadczenia o chęci skorzystania z Gwarancji dotyczącej produktu wymagającego udziału pracowników Sprzedawcy lub bezpośrednio Sprzedawcy, Gwarancja przestaje obejmować ten Produkt.
- Gwarancja nie obowiązuje podczas powtórnych zakupów tego samego produktu przez tego samego Klienta, tj. jeśli Klient kupił produkt, skorzystał z gwarancji i uzyskał zwrot pieniędzy, a następnie kupił ten sam Produkt ponownie, gwarancja na powtórny i kolejne zakupy nie obowiązuje.
§ 12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach, oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
- http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
- http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
§ 13 Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych są zawarte w polityce prywatności: https://docs.akademiasamouka.pl/polityka
§ 14 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.